Promocija knjige “Estetički ogledi o savremenoj umetnosti: teatar privida i boli” Vlatka Ilića, redovnog profesora na Fakultetu dramskih umetnosti i člana Upravnog odbora Estetičkog društva Srbije, održaće se u Galeriji Artget Kulturnog centra Beograda, u ponedeljak, 24. juna s početkom od 19:00. O naslovu će razgovarati Divna Vuksanović, Nebojša Dugalić i autor.
Knjiga “Estetički ogledi o savremenoj umetnosti: teatar privida i boli” objavljena je u izdanju Estetičkog društva Srbije.
O knjizi:
„U dobu u kojem se neretko raspravlja o gubitku karaktera (samo)razumljivosti umetničkih dela sa jedne, i njihovoj komodifikaciji usled dominacije aktuelnog, medijski zasnovanog kapitalizma, s druge strane, Vlatko Ilić u knjizi Estetički ogledi o savremenoj umetnosti: teatar privida i boli zagovara jedan drukčiji pristup problematici savremenog stvaralaštva. Analizirajući prilike u kojima se estetski uspela dela pojavljuju kao umetnost, a time i polje odnosa između društvenih relacija i umetničkih praksi, Ilić posebnu pažnju posvećuje doživljaju savremene umetnosti, te obrazlaže zašto bi iskustvo umetnosti trebalo misliti kao kvir iskustvo dezorijentisanosti, koje kao takvo može biti transformativno. Ova knjiga otuda predstavlja svojevrsnu odbranu umetnosti, a naročito pozorišne umetnosti, u trenutku kada nas mnogobrojni medijski proizvodi industrije zabave preplavljuju i prisiljavaju na bezumnu optičku potrošnju.”
Divna Vuksanović
O autoru:
Vlatko Ilić (Beograd, 1981) redovni je profesor na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu, gde predaje na predmetima: Teorija kulture, Estetika, Savremena estetika, Estetika medija, Poetike digitalnih umetnosti, Filozofija medija, Uvod u studije kulture i Opšta metodologija sa epistemologijom, na svim nivoima studija. Autor je monografija: Estetički ogledi o savremenoj umetnosti: Teatar privida i boli (Estetičko društvo Srbije, Beograd 2023), Savremeno pozorište: estetsko iskustvo i prestupničke prakse (Sterijino pozorje, Novi Sad 2018) i Uvod u novu teoriju pozorišta (Nolit, Altera, Beograd 2011), i koautor monografije Nova kritička teorija: filozofija zabave, sa Divnom Vuksanović i Draganom Ćalovićem (Estetičko društvo Srbije, Beograd 2021). Kourednik je više tematskih zbornika iz oblasti filozofije medija, kao i zbornika radova Theatre within the context… and not just theatre (sa Irenom Ristić, Hop.La!, Fakultet dramskih umetnosti, Beograd 2016). Gostujući je predavač na Fakultetu umjetnosti u Podgorici i Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu.
Pored naučno-istraživačkog rada, Vlatko Ilić je aktivan i u domenu pozorišnog stvaralaštva. Dobitnik je Specijalne Sterijine nagrade za režiju predstave Sam kraj sveta, po tekstu Ž. L. Lagarsa, u produkciji Malog pozorišta „Duško Radović”. Među njegovim režijama izdvajaju se: Priča o vojniku, Stravinski i Rami, Beogradska filharmonija, 2018; Ana Frank, prema Dnevniku Ane Frank, NP „Sterija”, Vršac 2016; Marks u Sohou, H. Zin, Scena Carina i JDP, Beograd 2013; radio-drame: Pars Hostilis, M. Karaklajić; Pet nivoa pet razgovora dr Svetolika Plesnika i dr Marije Polek, V. Klačar; Isceljenje, D. Vuksanović; i pozorišne instalacije realizovane u saradnji sa Vojislavom Klačarom: Radikalna intimnost, Theaterhaus G7, Manhajm 2023; Formiranje X Vlade Kraljevine Korete, Hebbel Theater, Berlin 2009; Osnivanje III Univerziteta u Kraljevini Koreti, Geschwister-Scholl-Haus, Lajpcig 2008